dimecres, 11 de juliol del 2012

anellament al P.N. de la Font Rotja

tinc l´honor desde fa 22 anys de portar a terme en estiu l´anellament al p. n. de La Font Rotja, per aquell any no fea falta permiis i jo montava i desmontava a plaer sense més res.Hui la cosa s´ha normalitzat i les tasque als paratges deuen estar documentades i valorades per experts. La Font Rotja no ès un parc qualsevol és el parc per excelència i tot té una importància máxima: flora , fauna, aspectes geologics, tradicions i la seua tranquilitat que m´ha trau sobre tot a l´estiu per tal de realitzar tasque d´anellament. Vaig començar tractant de vorer que el pit roig estava en la provincia en estiu i mira hui en dia està a tot arreu. El sol eix per damunt les muntanyes i Gregorio i jo ja fa una bona estona que estem anellant i traent ocells de les xarxes ja que hui no paren de caurer.
Destacar que les capturen pujen a un total de 60 ocells i quasi no podem almotzar, tanquem les xarxes per poder pegar un mosset. Hui la sequedad es ma´xima i deu de ser aixó el motiu pel qual tantes camptures. Bec-tort, cardenera, capellà, reietó, puja-soques, tellerol de casquet, xou, mallerenga,mallerenga carbonera, merla i reiet de tort.
El meu amic Gregorio ens acompanya quasi tots els estius i la matinada és morrocotuda, pero també hi ha que dir que la siesta es millor.
Visitem el centre de recepció i la crissi també ens arriba fins als treballadors del Parc i el seu trebal altament cualificat es veu una mica mermat per la mala política del nostres governants, que caldria analitzar en profunditat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada